top of page
VDV08069.jpg

Serviceavtal

Trygg serviceavtal partner

Med oss som partner för serviceavtal får du trygghet och stöd från ett erfaret solcellsföretag. 

VDV08736.jpg

Tryggare och enklare

Oavsett om din solcellsinstallatör finns kvar eller inte hjälper vi dig gärna!


När du tecknar serviceavtalet med oss behöver du inte oroa dig när frågor eller problem uppstår. Hitta ett avtal som passar just dig och din anläggning. Skulle den vara fler än fyrtio paneler och två växelriktare får du kontakta oss först.

Serviceavtal

Serviceavtal Standard

99 kr/månad
  • Fri telefonsupport (vardagar 9-15)

  • Support via digital portal för övervakning och drift

  • Felsökning av felkoder för snabb problemlösning

  • Hjälp med konfiguration av anläggningen via telefon

  • Rabatterad timkostnad vid servicebesök på plats

  • Rabatterat pris på material och reservdelar

Serviceavtal Premium

199 kr/månad

Ingår samtliga för Standard samt:

  • Digital övervakning som förebygger fel

  • Felsökningsbesök 1 gång/år

  • Prioriterad support

  • Fjärrhjälp vid problem

  • Uppdatering av mjukvara vid behöv

  • Rabatterad timkostnad vid servicebesök på plats

  • Rabatterat pris på material och reservdelar

Varför välja DT energi?

Att installera solceller med oss är tryggt. Vi står för det tekniska kunnandet och gör installationen efter konstens alla regler. Vi arbetar endast med välkända och trygga varumärken på solceller, monteringssystem, växelriktare, batterier och laddboxar.

 

DT energi är med hela vägen från första hembesöket, under installationen av solceller och tills du börjar producera solenergi. Självklart finns vi även med efteråt för att hjälpa till med support och övriga frågor.

VDV08144.jpg
egna montörer och elektriker

Vi har egna solcellsmontörer och elektriker

Vårt fokus på kunden har gjort oss fast beslutna att egen personal är bäst. Det gör att vi kan vara säkra på att solcellsmontörerna och elektrikerna har rätt utbildning, kunnande och delar vår omsorg om våra kunder. Solcellsanläggningen ska trots allt sitta i 30 år på ditt tak. Då krävs det att någon med stort kunnande gör installationen. Många av våra solcellsmontörer är i grunden snickare med många års erfarenhet och kan det mesta om byggnation. Kanske taket skulle behöva bytas innan solcellerna ska installeras?

Vad innebär de olika besöken

Uppstartsbesök

Som en del av vår service för nya kunder genomför vi alltid ett uppstartsbesök. Det innebär att vi besöker er på plats för att få en överblick av anläggningen och dess nuvarande skick. Under besöket går vi igenom anläggningen för att kontrollera eventuella brister eller avvikelser, bedöma om något behöver justeras eller åtgärdas omgående samt säkerställa att allt fungerar som det ska för att optimera driften. Vi går även igenom skötselinstruktioner och hur ni använder vår app. Syftet med uppstartsbesöket är att ni ska få en smidig och trygg start med vår service samtidigt som vi kan identifiera och förebygga eventuella problem i ett tidigt skede.

Besöket faktureras separat och debiteras med 745 kr per timme plus kostnad för resa.

Felsökningsbesök

Med våra premiumavtal har du rätt till ett kostnadsfritt felsökningsbesök per år för hjälp med problem relaterade till internetanslutning och/eller appfunktioner för växelriktare eller schemaläggning och inställningar för batterier som inte går att utföra online eller på distans. Besök som omfattar reparationer eller byte av komponenter kommer att faktureras (material och arbete). Kunden ansvarar för att boka besöket och om det inte utnyttjas kan det inte sparas eller överföras till nästa avtalsperiod.

Servicebesök

Våra tekniker utför noggranna kontroller för att säkerställa att allt fungerar optimalt. De inspekterar larm i växelriktaren, kontrollerar både AC- och DC-brytare samt jordfelsbrytare. Dessutom undersöker de panelerna för eventuella yttre skador och kontrollerar om det finns onormalt slitage eller skador på övriga komponenter. Slutligen genomför de täthetskontroll av genomföringar och infästningar för att säkerställa långvarig hållbarhet och säkerhet.

Åtgärder

Om vi upptäcker felinstallerade solceller, växelriktare eller batterier under kontrollen, tar vi fram en åtgärdsplan baserad på risknivån för att säkerställa att din anläggning fungerar säkert och effektivt.

Har du frågor om serviceavtalet? Ring oss!

Vi hjälper dig gärna om du vill vet mer om hur det går till med serviceavtal.  Ring oss på 0522-17107 och välj "Support" eller mejla oss på support@dt-energi.se

bottom of page